Είναι καλό να μαλώνουν τα αδέρφια μεταξύ τους σύμφωνα με έρευνα του Κέιμπριτζ

Είναι καλό να μαλώνουν τα αδέρφια μεταξύ τους σύμφωνα με έρευνα του Κέιμπριτζ

Όταν τα αδέλφια τσακώνονται, οι γονείς στεναχωριόμαστε και ανησυχούμε μήπως δεν κάνουμε κάτι σωστά ή μήπως τα παιδιά μας δεν αγαπιούνται μεταξύ τους! Ειδικά εάν οι καβγάδες τους είναι καθημερινοί και συνεχείς, η ανησυχία μας μεγαλώνει ακόμα περισσότερο και βάζουμε τα δυνατά μας να προβάλλουμε τα θετικά του να έχει κανείς αδέλφια, ή να τα πείσουμε, απλά, πως η αδελφική σχέση είναι από τις πιο ισχυρές της ζωής μας!  

Ωστόσο, μια έρευνα από το Κέντρο Οικογενειακών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, δείχνει ότι δεν χρειάζεται να ανησυχούμε τόσο πολύ αφού ένας υγιής ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέρφια μπορεί να βοηθήσει στην ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη, δίνοντάς τους πολύτιμες κοινωνικές δεξιότητες.

Η μελέτη, με τίτλο Toddlers Up, είναι μέρος ενός πενταετούς ερευνητικού προγράμματος όπου συμμετείχαν 140 παιδιά και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ύπαρξη ενός αδερφού ή μιας αδερφής μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην πρώιμη ανάπτυξη ενός ατόμου, ακόμη και αν η σχέση είναι αρνητική.

Η Δρ. Claire Hughes, η οποία εργάστηκε στη μελέτη είπε:

«Η παραδοσιακή άποψη είναι ότι η ύπαρξη ενός αδελφού ή μιας αδελφής οδηγεί σε μεγάλο ανταγωνισμό για την προσοχή και την αγάπη των γονέων. Στην πραγματικότητα, τα ευρήματα μας δείχνουν ότι η κοινωνική αντίληψη των παιδιών επιταχύνεται μέσω της αλληλεπίδρασης τους με τα αδέλφια τους.

Ένας από τους βασικούς λόγους για αυτό φαίνεται να είναι ότι ο αδελφός ή η αδερφή είναι φυσικός σύμμαχος. Συχνά βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος και ασχολούνται με τις ίδιες δραστηριότητες, γεγονός που τα βοηθά να αναπτύξουν επίγνωση των ψυχικών καταστάσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα.»

Η Δρ. Claire Hughes, πρόσθεσε: 

«Τα παιδιά που είχαν τις καλύτερες αποδόσεις σε εργασίες που έχουν σχεδιαστεί για να δοκιμάσουν την κοινωνική τους κατανόηση προέρχονταν από οικογένειες όπου η μητέρα ξεκίνησε συνομιλίες στις οποίες τα παιδιά επεξεργάστηκαν ιδέες, υπογράμμισαν διαφορές απόψεων ή συντονίστηκαν στα ενδιαφέροντα τους.

Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στον ευεργετικό αντίκτυπο που έχει ο διάλογος στην ανάπτυξη των παιδιών. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι πρέπει επίσης να επικεντρωθούμε στη φύση και την ποιότητα του διαλόγου.»

Πηγή: lifo.gr

v