Όπως πολλές χώρες, η Ολλανδία έχει ένα σύστημα βάσει του οποίου οι μαθητές χρειάζονται έναν συγκεκριμένο μέσο όρο για να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη, αλλά η Jordan – Montessori Lyceum Utrecht διαπίστωσε ότι η πλατφόρμα μέσω της οποίας οι γονείς ενημερώνονται καθημερινά για την πρόοδο των παιδιών τους, αυξάνει το άγχος των μαθητών.
Ο καθηγητής οικονομικών του σχολείου, Stijn Uittenbogaard, μελέτησε 500 μαθητές του και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, όταν οι γονείς έμπαιναν τακτικά στην εφαρμογή, τα παιδιά βαθμολογούσαν το άγχος τους με 2,7 στα 5. Αντίθετα, τα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν ελέγχουν συνεχώς την εφαρμογή, ανέφεραν ότι το άγχος τους κυμαινόταν στο 2.
«Αυτή η πίεση για επιτυχία είναι κάτι σύγχρονο», αναφέρει ο Stijn Uittenbogaard. «Όταν πήγαινα εγώ σχολείο, οι γονείς μου μάθαιναν την απόδοσή μου 4 φορές τον χρόνο. Τις υπόλοιπες μέρες, μπορούσα να τους πω ό,τι ήθελα! Πλέον οι γονείς λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους για κάθε αξιολόγηση του παιδιού τους, προφορική ή γραπτή. Αυτό είναι φρικτό», πρόσθεσε.
Αφού συζήτησε τα αποτελέσματά της έρευνάς του με τον διευθυντή του σχολείου, πρότεινε τη διακοπή της εφαρμογής για περίπου 10 εβδομάδες. Το σύνολο των μαθητών δέχτηκε αμέσως την πρότασή του, ενώ ακολούθησε και το 95% των γονιών.
Ο Looyschelder, εκπαιδευτικός εδώ και 40 χρόνια, πιστεύει ότι το άγχος επίδοσης παρεμποδίζει την καλλιέργεια άλλων δεξιοτήτων, όπως η προσαρμοστικότητα και η ενσυναίσθηση. Όπως επισημαίνει και ο ίδιος, η μέθοδος Montessori πρέπει να δίνει την ευθύνη των επιλογών στα παιδιά και κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. «Το γεγονός πως οι γονείς ελέγχουν διαρκώς τα παιδιά προκαλεί στρες. Στο δικό μας όμως σύστημα πιστεύουμε στο δικαίωμα να κάνεις λάθος, έτσι μαθαίνεις» προσθέτει ο καθηγητής.
Πληροφορίες από Guardian