Ο έλεγχος του Facebook έκανε τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο προβληματισμένοι ενώ όσο περισσότερο ασχολούνταν με αυτό τόσο χειρότερα αισθάνονταν, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Η έρευνα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από μελέτες για το κατά πόσο το Facebook έχει αρνητικό ψυχολογικό αντίκτυπο.
«Επιφανειακά, το Facebook παρέχει μια ανεκτίμητη πηγή κάλυψης των βασικών ανθρωπίνων αναγκών για κοινωνικοποίηση. Ωστόσο τα ευρήματα αυτά, υπονοούν ότι το Facebook υπονομεύει την ευημερία», δήλωσαν οι ερευνητές.
Ο ψυχολόγος διαδικτύου, Graham Jones του British Psychological Society, ο οποίος δεν συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε στο BBC: «Η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει άλλες έρευνες που επισημαίνουν τις αρνητικές συνέπειες του Facebook». Πρόσθεσε όμως ότι υπάρχουν επίσης αρκετές έρευνες που εμφανίζουν τον θετικό αντίκτυπο της χρήσης του κοινωνικού δικτύου στον χρήστη.
Στη συγκεκριμένη έρευνα, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το πώς αισθάνονται, πόσο ανήσυχοι είναι, πόσο μόνοι αισθάνονται και πόσο χρησιμοποιούν το Facebook.
Οι ερευνητές θέλησαν επίσης να μάθουν πόση άμεση αλληλεπίδραση είχαν οι συμμετέχοντες με άτομα στην πραγματική ζωή, είτε τηλεφωνικά είτε face-to-face.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο περισσότερο τα άτομα αυτά χρησιμοποιούσαν το Facebook, τόσο χειρότερα αισθάνονταν μετά και τόσο περισσότερο μειωνόταν η ικανοποίησή τους από τη ζωή.
Το μοτίβο αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την άμεση αλληλεπίδραση των ατόμων, η οποία έχει θετικά αποτελέσματα στην ευημερία.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι τα άτομα αυτά ξόδευαν περισσότερο χρόνο στο Facebook όταν αισθάνονταν μοναξιά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ήταν και μόνοι τους εκείνη τη στιγμή.
«Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε μοναδική ενασχόληση προκαλεί πτώση στην ευημερία; Υποπτευόμαστε ότι όχι, καθώς συχνά οι άνθρωποι αντλούν ευχαρίστηση από μοναχικές δραστηριότητες, όπως η άσκηση και το διάβασμα», αναφέρει η έκθεση.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες απάντησαν ότι χρησιμοποιούν το Facebook για να έχουν επαφή με τους φίλους τους, αλλά μόλις το 23% απάντησε ότι το χρησιμοποιεί για να γνωρίσει κόσμο.