Τι κρύβει η νέα εμμονή των 7χρονων με τα ακριβά προϊόντα ομορφιάς

Τι κρύβει η νέα εμμονή των 7χρονων με τα ακριβά προϊόντα ομορφιάς

Η δική μας γενιά μεγάλωσε στις αλάνες και τις παιδικές χαρές, με αχτένιστα μαλλιά και λερωμένα ρούχα. Όταν ήμασταν 7, 10, 13 ετών, η μόνη μας έγνοια ήταν αν θα μαζέψουμε όλα τα αυτοκόλλητα (ή τις τάπες) για τη συλλογή μας ή τι παιχνίδι θα παίζαμε στο διάλειμμα. Ακόμα κι όταν ζηλεύαμε τα τακούνια ή τα βαμμένα νύχια της μαμάς, μας ήταν αδιανόητο να τη μιμηθούμε.

Τα σημερινά παιδιά λειτουργούν τελείως διαφορετικά. Η απασχόλησή τους με τα κινητά τηλέφωνα και τα social media, έχουν δημιουργήσει διαφορετικές συνήθειες, χόμπι και ασχολίες. Ένα από αυτά, είναι η εμμονή τους με τα λεγόμενα «spa party», στα οποία μαζεύονται κορίτσια και αγόρια 7 έως 13 ετών και δοκιμάζουν ακριβά καλλυντικά που βλέπουν στο Instagram και το TikTok. 

Η νέα εμμονή των 7χρονων με ακριβά προϊόντα ομορφιάς

Η νέα αυτή τρέλα αφορά νεαρά παιδιά που πηγαίνουν σε καταστήματα καλλυντικών και επιλέγουν με ενθουσιασμό διάφορα είδη περιποίησης. Έπειτα, μοιράζονται στα social media βίντεο στα οποία δείχνουν πώς τα χρησιμοποιούν, με hustag "Get Ready With Me". Συχνά, μάλιστα, τα προεφηβάκια ανεβάζουν βίντεο με της μαμάδες τους, αναφέροντας πως πρόκειται για μια συνήθεια «μαμάς - κόρης». 

Είναι προφανές ότι πρόκειται για το νέο trend της εποχής, το οποίο όμως κρύβει πολλούς και πολυεπίπεδους κινδύνους, όχι μόνο για την υγεία, αλλά και για την ωρίμανση και την ψυχολογία των νέων.  

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα συνήθεια των παιδιών 

Οι μικρομέγαλες συμπεριφορές των παιδιών δεν είναι κάτι καινούριο. Αυτό που έχει αλλάξει, είναι η συχνότητα του φαινομένου καθώς και οι διαστάσεις που έχει πάρει. Τα παιδιά προσπαθούν να «μεγαλώσουν» και να μιμηθούν τους γονείς. Οι σημερινοί γονείς με τη σειρά του, στην προσπάθειά τους να περάσουν το μήνυμα πως έχουν τα ίδια δικαιώματα και ελευθερίες με τα παιδιά τους, χάνουν το μέτρο και «ξεχειλώνουν» τα όρια.

Για παράδειγμα, το να βλέπεις μαθητές της Α' ή της Β' δημοτικού με βαμμένα νύχια, είναι πολύ συχνό. Κατ' επέκταση, είναι σύνηθες να βλέπεις παιδιά γυμνασίου και λυκείου να πηγαίνουν σχολείο μακιγιαρισμένα και με ντύσιμο που θα ταίριαζε περισσότερο σε ενήλικες. Κι αυτό, βέβαια, δεν είναι μεμπτό από μόνο του. 

Το πρόβλημα ξεκινά από το σημείο που μικρά παιδιά, ηλικίας 5, 7 ή 10 ετών, ασχολούνται με συνήθειες ενηλίκων και χάνουν την παιδική τους αθωότητα. Τα παιδιά, για να ωριμάσουν σωστά, πρέπει να περάσουν ομαλά όλα τα αναπτυξιακά στάδια. Δυστυχώς, όμως, οι σημερινοί νέοι δεν ζουν την ξεγνοιασιά και την ανεμελιά της ηλικίας τους. Αντίθετα, ανησυχούν πολύ για την εμφάνισή τους, υιοθετούν καθωπρεπίστικες συμπεριφορές και η μόνη τους έγνοια είναι πώς θα στηθούν στην κάμερα και πώς θα συγκεντρώσουν likes και views. 

Τα social media και η βιομηχανία της ομορφιάς 

Σε όλο αυτό, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ενθαρρύνουν τα παιδιά να ανεβάζουν βίντεο με ακριβά καλλυντικά και να ασχολούνται από νωρίς με την εμφάνιση και τη δημοφιλία τους. 

Παράλληλα, η βιομηχανία ομορφιάς, βλέποντας σαν ευκαιρία το νέο αγοραστικό κοινό που δημιουργείται, προωθεί καλλυντικά περιποίησης για την παιδική επιδερμίδα, τα οποία αναμένεται να φτάσουν σε όγκο αυτά της παγκόσμιας αγοράς. Μιλάμε για τζίρο περίπου 380 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2028, ο οποίος θα αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό περίπου 7,71%, σύμφωνα με στοιχεία της Statista. Μέχρι τότε, αναμένονται 160,7 εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως.

Γιατί ανησυχούν οι ειδικοί

Η επικεφαλής δερματολόγος Dr. Renita Ahluwalia του Κέντρου Δερματολογίας και Πλαστικής Χειρουργικής στο Τορόντο ανέφερε ότι η ρετινόλη, τα απολεπιστικά οξέα και το άρωμα που περιέχονται στα καλλυντικά, είναι επικίνδυνα για το παιδικό δέρμα. 

«Το πρόβλημα είναι ότι χρησιμοποιούν ένα σωρό διαφορετικά προϊόντα που δεν είναι σχεδιασμένα για νεανική επιδερμίδα. Το ακόμα πιο επικίνδυνο, είναι πως τα χρησιμοποιούν όλα μαζί, χωρίς να διαβάζουν τις οδηγίες χρήσης. Ο κίνδυνος ερεθισμού και πρόκλησης δερματίτιδας και ακμής αυξάνονται ακόμα περισσότερο, αν αναλογιστεί κανείς ότι βρίσκονται σε μια ηλικία που οι ορμόνες τους  αλλάζουν».

Η Amy Wechsler, δερματολόγος στη Νέα Υόρκη, είπε ότι οι ασθενείς της Gen Alpha έρχονται συχνά με εξανθήματα, ερεθισμό, ξηρότητα, ξεφλούδισμα και ακόμη και πρήξιμο στο πρόσωπο και τα μάτια από τη χρήση προϊόντων περιποίησης δέρματος που δεν ήταν κατάλληλα για την επιδερμίδα τους. 

Εθίζονται σε μια «ακριβή συνήθεια» και πλήττεται η αυτοπεποίθησή τους

Εκτός από τις δερματικές βλάβες, τόσο οι ειδικοί όσο και οι γονείς ανησυχούν για την «ακριβή συνήθεια» που υιοθετούν τα μικρά παιδιά, καθώς αναζητούν συγκεκριμένες μάρκες που είναι δημοφιλείς στο TikTok, τα περισσότερα από τα οποία είναι απλησίαστα οικονομικά. 

Εάν δεν καταφέρουν να τα αγοράσουν ή αν το περιεχόμενό τους δεν έχει την ανταπόκριση που θα ήθελαν, νιώθουν ανεπαρκή, μη αρεστά ή ακόμα και άσχημα. Λίγο λίγο, μαθαίνουν να βασίζουν την αυτοεκτίμηση τους στην εξωτερική τους εμφάνισή, προωθώντας ένα στερεότυπο που η γενιά μας προσπαθεί να εξαλείψει. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η γενιά Alpha έχει προβλήματα αυτοεκτίμησης. 

Με πληροφορίες από Firstpost, Guardian, Businessinsider

v