Να απαγορευτούν οι διαφημίσεις junk food για παιδιά ζητούν οι ενώσεις καταναλωτών

Να απαγορευτούν οι διαφημίσεις junk food για παιδιά ζητούν οι ενώσεις καταναλωτών

«Οι εταιρείες παραβιάζουν τους κανόνες που έχουν θεσπίσει οι ίδιες, ενώ οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων βομβαρδίζουν τα παιδιά μας». Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) εφιστώντας την προσοχή των γονέων και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ: «παρά την εθελοντική πρωτοβουλία και δέσμευση μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων να περιορίσουν και να ελέγξουν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά, αυτό στην πράξη αναιρείται από τις ίδιες. Έτσι, η δέσμευσή τους να εμπορεύονται υπεύθυνα τα προϊόντα τους αποτυγχάνει να προστατεύσει τα παιδιά

Αυτό, συνεχίζει η ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, είναι το συμπέρασμα έρευνας της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών και άλλων 10 μελών της που αποδεικνύει ότι η αυτορρύθμιση δεν λειτουργεί, κάνοντας πλέον εμφανή την ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης την οποία ζητούν οι οργανώσεις καταναλωτών.

Σημειώνεται ακόμη, ότι η ισχυρή επιρροή που ασκεί το μάρκετινγκ των ανθυγιεινών τροφίμων στις διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών είναι κάτι που έχει επισημάνει και η επιστημονική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν πως 1 στα 3 παιδιά στην Ευρώπη είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, ενώ στις Μεσογειακές χώρες το ποσοστό υπερβαίνει το 40%.

Με αυτά τα δεδομένα, και, έχοντας αναλύσει τα ευρήματα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, οι ενώσεις καταναλωτών ζητούν να απαγορευθούν, σε ευρωπαϊκό επίπεδο:

  • η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων εταιρειών τροφίμων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση, μεταξύ 6 π.μ.-11 μ.μ. αφού τα παιδιά δεν βλέπουν μόνο παιδικές εκπομπές.
  • η χρήση τακτικών μάρκετινγκ στις συσκευασίες τροφίμων που προσελκύουν τα παιδιά (π.χ. χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και μασκότ μάρκας).

Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2021 και συμμετείχαν σε αυτήν, εκτός από την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC), οι εξής οργανώσεις-μέλη: Altroconsumo (Iταλία), CLCV (Γαλλία), Consumentenbond (Ολλανδία), DECO (Πορτογαλία), Forbrugerrådet Tænk (Δανία), KEΠKA (Eλλάδα), OCU (Ισπανία), Test Achats/Test Aankoop (Bέλγιο), vzbv (Γερμανία), Zveza potrošnikov Slovenije (Σλοβενία).

Πηγή: iefimerida.gr

v