Ουσιαστικά, διδάσκετε στο παιδί σας ότι η συμπεριφορά του έχει συνέπειες. Ο τρόπος που χρησιμοποιείτε ωστόσο αφορά μόνο τις αρνητικές συνέπειες. Χωρίς να σημαίνει ότι αυτή η τεχνική είναι λανθασμένη, η θεωρία λέει, ότι πιθανόν να είναι ακόμα πιο αποτελεσματική η ανάποδη τεχνική: πχ "αν μαζέψεις το δωμάτιο σου μπορείς να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου εκπομπή".
Η μια τεχνική συμπληρώνει την άλλη, ανάλογα με την κατάσταση που θέλει να χειριστεί ο γονιός.
Απλά η θετική ενίσχυση είναι πιο ευχάριστη από την τιμωρία οπότε ελπίζει κανείς ότι το παιδί θα έχει αυξημένο κίνητρο να συμμορφωθεί. Η μόνη τιμωρία που δεν είναι αποτελεσματική και μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στο παιδί είναι η χειροδικία.
Η Έλενα Γιουρούκου είναι Νευροψυχολόγος Ευρωκλινικής Παίδων