Σύμφωνα με τον καθηγητή και πρόεδρο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, η εκπαίδευση στη βαθμίδα του Λυκείου έχει απαξιωθεί, με τους μαθητές ηλικίας 15-18 ετών να αποπροσανατολίζονται και να εστιάζουν μόνο στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο. «Στην πιο κρίσιμη εκπαιδευτική φάση, οι μαθητές ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με τέσσερα μαθήματα, αγνοώντας ένα ευρύτερο φάσμα γνώσεων που είναι εξίσου σημαντικές για την ολόπλευρη μόρφωση τους», ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Ο καθηγητής επισημαίνει ότι οποιαδήποτε αλλαγή γίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να διατηρεί το αδιάβλητο των διαδικασιών αξιολόγησης. Προτείνει ένα μοντέλο στο οποίο τα θέματα των εξετάσεων θα προέρχονται δύο από την τράπεζα θεμάτων και δύο από επιτροπή που επιλέγει.
«Έχει χαθεί η ουσιαστική μόρφωση από το Λύκειο, που είναι η πιο απαιτητική και καθοριστική βαθμίδα της εκπαίδευσης», υπογράμμισε ο κ. Μπαμπινιώτης, προσθέτοντας πως ένας πολύ καλός μαθητής μπορεί να έχει μια κακή ημέρα και να μην γράψει καλά, γεγονός που δεν πρέπει να καθορίζει την πορεία του.
Ο καθηγητής τόνισε την ανάγκη αναγέννησης του Λυκείου και επιστροφής του στο ρόλο της συνολικής εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τις μελλοντικές προκλήσεις, ενώ παράλληλα πρότεινε πιο ήπια βαθμολόγηση για την απόκτηση απολυτηρίου και την τελική αξιολόγηση.
Πηγή: lifo.gr