Η πρόκληση του σύγχρονου σχολείου είναι μεγάλη. Μπορεί να υπάρχουν πλέον πολλά τεχνολογικά, παιδαγωγικά, μαθησιακά μέσα, πρωτοπόρες μεθοδολογίες, παρεμβάσεις παιδοψυχολόγων, δεν παύει όμως, το σχολείο, και το Δημοτικό στη συγκεκριμένη περίπτωση, να ζητά απεγνωσμένα οξυγόνο!
Και το οξυγόνο έρχεται από τον σωστό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος, τις καινοτόμες πρακτικές και από την πολύχρονη εμπειρία.
Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, με μια ιστορία που ξεπερνά τα 105 χρόνια, έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι το Δημοτικό τους προσφέρει Γνώσεις, Δεξιότητες και Αξίες, έναν συνδυασμό δυναμικό και απαραίτητο, ώστε από τις μικρές κιόλας ηλικίες, να προετοιμάζει τα παιδιά να αποκτήσουν Ικανότητες 21ου αιώνα, αλλά και το διαβατήριο του Παγκόσμιου Πολίτη με Ελληνική Ταυτότητα.
Ένας από τους βασικούς στόχους του Σχολείου είναι να αφουγκράζεται τις ανάγκες των μικρών μαθητών αλλά και της σύγχρονης οικογένειας, που αποζητά τη δημιουργική και βιωματική μάθηση, την ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της αλληλεπίδρασης, την έμφαση στις κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες καθώς και περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά.
Έτσι λοιπόν, δίνεται έμφαση στη σταδιακή ανεξαρτητοποίηση των παιδιών. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσυμφορίζεται από υπερφορτωμένα διδακτικά αντικείμενα και δίνει προτεραιότητα σε δεξιότητες επικοινωνίας, ενσυναίσθησης, ανάπτυξης των στάσεων και αξιών ζωής. Επιδιώκει να εκπαιδεύσει τα παιδιά στην αυτονομία και την αυτορρύθμισή τους, δίνοντας ακόμα περισσότερη έμφαση στην εκμάθηση καλών πρακτικών Μελέτης.
Το πρόγραμμα «Παράθυρο στον κόσμο» στην Α’ & Β’ Δημοτικού αφορά σε βιωματικές δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να κατανοήσει τις σχέσεις με τον εαυτό του και τους άλλους και τα κοινωνικά μικροσυστήματα, στα οποία το ίδιο συμμετέχει και ενεργεί:
- Οικογένεια ● Τάξη-Σχολείο ● Γειτονιά ● Πόλη (αστικό περιβάλλον)
Το «Παράθυρο στον Κόσμο» φέρνει επίσης τα παιδιά σε άμεση επαφή με το θαύμα της φύσης μέσα από ένα ειδικό Πρόγραμμα, το “Green Days”, για το οποίο η Open Farm έχει τη γενική ευθύνη σχεδιασμού και υλοποίησης. Τα παιδιά κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τα ελληνικά φυτά στον βοτανόκητο του Νηπιαγωγείου και συζητούν για τη διατροφή, την οικολογία, την ιστορία των φυτών, τη βιοποικιλότητα κλπ.
Είναι προφανές ότι τα οφέλη από τα εργαστήρια “Green Days” ξεπερνούν τα στενά όρια της ακαδημαϊκής γνώσης, χαρίζουν μια διαφορετική πνοή στη σχολική καθημερινότητα και εφοδιάζουν τα παιδιά από τη μικρή ηλικία με εποικοδομητικά κοινωνικά και συναισθηματικά «εργαλεία».
Με το βιωματικό πρόγραμμα «Στάση Ζωής» και στο πλαίσιο της ψυχοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης, ενισχύονται οι δεξιότητες ζωής, ο σεβασμός, η αποδοχή, η ανθεκτικότητα, η αναγνώριση και σωστή έκφραση των συναισθημάτων, η επίλυση συγκρούσεων και πολλά άλλα.
Οι μικροί μαθητές του Δημοτικού εφοδιάζονται με ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που ανοίγουν το δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την ιδιότητα του ενεργού πολίτη. Σε αυτές περιλαμβάνονται και βασικές ικανότητες, όπως η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για ψηφιακή μάθηση.
Τα Digital Skills, οι Ψηφιακές Δεξιότητες, είναι ενσωματωμένες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δημοτικού και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των διαθεματικών εργασιών. Παράλληλα, προάγουν το Computational Thinking, που αποτελεί βασικό στοιχείο του Ψηφιακού Γραμματισμού, τη συγγραφή κώδικα (ανάλογα με τις ικανότητες της κάθε ηλικιακής ζώνης) και τη Ρομποτική, μέσα από ειδικές δράσεις συνυφασμένες με το παιχνίδι.
Σημαντική δραστηριότητα αποτελεί, τόσο για το Δημοτικό όσο και για τις υπόλοιπες βαθμίδες του Σχολείου, η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, η οποία διδάσκεται βιωματικά με σκοπό την ανάπτυξη “Digital Citizenship”. Τα παιδιά ενημερώνονται για όλα τα καίρια ζητήματα της ασφάλειας, εκπονούν εργασίες γύρω από συγκεκριμένα θέματα, συμμετέχουν σε σχετικούς διαγωνισμούς και με τη μέθοδο “peer-to-peer”, κοινοποιούν τη συγκεκριμένη εργασία στους συμμαθητές τους, δίνοντας έτσι, ένα άμεσο και δυνατό μήνυμα προστασίας από τους κινδύνους της σύγχρονης ψηφιακής εποχής.
Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται δια βίου και να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να εξελίσσονται σε μεταβαλλόμενους χώρους και στην κοινωνία, καθώς και να ανταπεξέρχονται στον σύγχρονο κόσμο. Έτσι, έννοιες όπως η Συμπερίληψη, η Πολιτική προστασία, η Επιχειρηματικότητα, ο Εθελοντισμός και η Διαμεσολάβηση, η Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, η Οικολογία, η Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, το STEM αναδεικνύονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων μέσα από πολλά αντικείμενα όπως οι Όμιλοι, το πρόγραμμα Στάση Ζωής, τα Διαθεματικά μαθήματα, η Ρομποτική και οι Μορφωτικές επισκέψεις.
Για τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού, που ξεκινούν την πορεία τους στο «Μεγάλο Σχολείο», πραγματοποιείται η δράση «Πάμε Μαζί» με στόχο την ομαλή προσαρμογή των μικρότερων και την ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Κάθε παιδί της Α’ Δημοτικού αποκτά ένα φίλο/μία φίλη από την Ε’ Δημοτικού, που το βοηθά να προσαρμοστεί στους ρυθμούς του σχολείου και το υποστηρίζει στην καθημερινότητά του.. Συντονίζεται από την Ψυχολόγο του Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους των τάξεων.
Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές της Α’ Δημοτικού νιώθουν ακόμη μεγαλύτερη ζεστασιά στο σχολείο και μέσα από την επικοινωνία τους με τα μεγαλύτερα παιδιά, εκφράζουν πιο εύκολα τα συναισθήματά τους. Παράλληλα, οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού αποκτούν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση, αναπτύσσουν αυτενέργεια και λειτουργούν με ενσυναίθηση.
Για περισσότερες πληροφορίες για το Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Δούκα:
T: 2106186107