Ολόκληρη η ανάρτηση του παιδιάτρου
Μεγάλο cohort - millenium study στη Βρετανία - από πάνω 7800 παιδιά που παρακολούθησαν από τη γέννηση, προοπτική μελέτη, ονομαστό πανεπιστήμιο, ξεκάθαρα αποτελέσματα με αυξανόμενη δοσο-εξαρτώμενη συσχέτιση και έλεγχο παραγόντων σύγχυσης όπως το κοινωνικό-οινονομικό υπόβαθρο και η εκπαίδευση των γονιών: άρα τα αποτελέσματα τείνουν να είναι αξιόπιστα.
Ο μητρικός θηλασμός συσχετίστηκε με αύξηση των νοητικών επιδόσεων στην εφηβεία, τόσο περισσότερο όσο μεγαλύτερη η διάρκεια, με τα μεγαλύτερα αποτελέσματα σε όσα παιδιά θήλασαν για ένα τουλάχιστον χρόνο. 3 μονάδες παραπάνω σε IQ δεν είναι άσχημα...
Η έρευνα στην οποία αναφέρεται ο κ. Παπαβέντσης, πραγματοποιήθηκε από ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρενέ Περέιρα-Ελίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό PLoS One, μελέτησαν στοιχεία για 7.855 βρέφη.
Το 23% είχαν θηλάσει για ένα εξάμηνο ή περισσότερο, ενώ το 34% δεν είχαν θηλάσει καθόλου. Τα παιδιά έκαναν διάφορα τεστ (λεκτικά, χωρικά κ.ά.) στις ηλικίες των 5, 7, 11 και 14 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι γενικά υψηλότερες επιδόσεις είχαν τα παιδιά που ως μωρά είχαν θηλάσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ακόμη και όταν ελήφθησαν υπόψη άλλοι παράγοντες, όπως το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας ή το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο της οικογένειας.
Όπως διαπίστωσαν, όσα θήλασαν περισσότερο, πέραν της ηλικίας του ενός έτους, είχαν καλύτερη απόδοση σε τεστ λεξιλογίου σε ηλικία 14 ετών συγκριτικά με παιδιά που δεν είχαν θηλάσει. Η διαφορά στο σκορ, σύμφωνα με τους ειδικούς, αντιστοιχεί σε 3 μονάδες IQ.
Την ίδια στιγμή, τα παιδιά που θήλασαν για χρονικό διάστημα τεσσάρων έως έξι μηνών είχαν καλύτερη απόδοση σε τεστ μνήμης, αντίληψης χώρου και συλλογιστικής, συγκριτικά με παιδιά που δεν είχαν θηλάσει ποτέ, σε ηλικίες επτά έως έντεκα ετών.
Ο Περέιρα-Ελίας δήλωσε ότι «σε μερικές χώρες οι μητέρες με πιο πλεονεκτικό κοινωνικό υπόβαθρο και όσες έχουν οι ίδιες υψηλότερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ είναι πιθανότερο να θηλάσουν τα μωρά τους για περισσότερο χρόνο. Έχει υποστηριχθεί ότι η σχέση ανάμεσα στον θηλασμό και στη γνωστική ανάπτυξη οφείλεται στις ανωτέρω διαφορές. Όμως, η νέα μελέτη μας, που έλαβε υπόψη τις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες και τη μητρική γνωστική ικανότητα, δείχνει ότι η διάρκεια του θηλασμού, όντως, σχετίζεται με υψηλότερες γνωστικές επιδόσεις στα παιδιά, ακόμη και έως τα 14 τους».