Ερώτηση:
Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: ο γιος μου είναι 6ετων. Αποφασίσαμε να πάει σε μια εξωσχολική δραστηριότητα αλλά είναι αρνητικός, δε θέλει. Στο παρελθόν τον είχαμε γράψει στο καράτε μετά από δική του επιθυμία, σε μάθημα που παρακολουθούσε και ένας φίλος του, αλλά μετά από 2 προπονήσεις επέμεινε να σταματήσει. Αν και γενικά είναι ντροπαλό παιδί, στο σχολείο δεν δυσκολεύτηκε να κάνει φίλους. Δεν δυσκολεύεται ούτε στην παιδική χαρά τον παιδότοπο. Το άγχος του στη δραστηριότητα είναι ότι δε θα τον πλησιάσει κανένα παιδάκι κι έχει άρνηση πρώτου το δοκιμάσει. Πως μπορώ να το χειριστώ; Σας ευχαριστώ πολύΑπάντηση:
Αγαπητή αναγνώστρια,
Ο υπέροχος γιος σας είναι σε μια ηλικία που ήδη έχει νέα ανοίγματα να διαχειριστεί. Η έναρξη της σχολικής ζωής είναι μια πολύ απαιτητική φάση, με καθημερινές προκλήσεις. Κάθε παιδί έχει αγωνία για το πώς θα σχετιστεί με τα υπόλοιπα παιδιά, πως θα τα καταφέρει μαθησιακά στα νέα ζητούμενα, τι σχέση θα δημιουργήσει με τους νέους σημαντικούς ενήλικες, τους δασκάλους του.
Οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι ένα επιπλέον άνοιγμα που δεν είναι υποχρέωση, επομένως είναι ζητούμενο να το ευχαριστηθεί το παιδί και να μη γίνει αγγαρεία. Ακούστε τον γιο σας. Εάν δεν είναι έτοιμος σε αυτήν τη φάση, επιτρέψτε του να το εκφράσει και να λειτουργήσει με τον δικό του ρυθμό.
Είναι επίσης σύνηθες τα παιδιά να επιλέγουν δραστηριότητες που πηγαίνουν οι φίλοι τους γιατί έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να το ευχαριστηθούν αφού αυξάνεται και το αίσθημα της ασφάλειας τους! Δοκιμάζοντας ωστόσο, δίνουν στον εαυτό τους πληροφορίες και εμπειρίες ώστε να διαμορφώσουν τις προσωπικές τους επιθυμίες και κατά επέκταση τις δικές τους επιλογές!
Να τον χαίρεστε!
*Η Ρομίνα Σαλούστρου είναι ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια.