«Ακόμα και μερικούς μήνες μετά το πέρας του θηλασμού, το μητρικό γάλα παρουσιάζει εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στην ικανότητα αντίληψης και μάθησης», λένε οι συγγραφείς της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Public Health.
Συνεχίζοντας, τονίζουν πως «γνωρίζουμε ήδη τα οφέλη του θηλασμού έως τους 12 μήνες για το παιδί και τη μητέρα, αλλά τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αποτελούν ακόμη ένα δυνατό επιχείρημα για τη συνέχιση του θηλασμού και μετά τον ένα χρόνο».
Οι ερευνητές μελέτησαν τα αποτελέσματα περισσότερων από 9000 παιδιών 9 και 10 χρόνων, γνωρίζοντας ποια από αυτά είχαν θηλάσει ως μωρά και ποια όχι. Εκτός από τον συσχετισμό του θηλασμού με υψηλές βαθμολογίες, προέκυψε και η παρατήρηση ότι όσο περισσότερο είχε θηλάσει ένα παιδί τόσο καλύτερα τα είχε πάει στα τεστ.
«Τα αποτελέσματα των παιδιών που θήλασαν ήταν σε γενικές γραμμές καλύτερες από εκείνων που δεν θήλασαν καθόλου», σημειώνουν οι ειδικοί, «αλλά ανάμεσα σ’ εκείνα που θήλασαν, παρατηρήσαμε γραμμική βελτίωση ανάλογα με τον χρόνο θηλασμού – όσα παιδιά θήλασαν πάνω από 12 μήνες τα πήγαν καλύτερα απ’ όλα.»
Αν και όλα δείχνουν πως ο θηλασμός δεν επηρεάζει λειτουργίες όπως η εκτελεστική ικανότητα ή η μνήμη, φαίνεται πως έχει ευεργετικές συνέπειες στη γνωσιακή λειτουργία των παιδιών.
Πηγή: sciencedaily.com