Όπως το EndeavorRX της Akili Interactive, το οποίο έγινε το πρώτο βίντεο γκέιμ που παίρνει έγκριση απ’ τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, ώστε να χορηγείται ως θεραπεία από τους ειδικούς (με συνταγή) σε παιδιά από 8 έως 12 ετών που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ.
Για να φτάσουμε σ’ αυτήν την, ιστορική κατά μία έννοια, απόφαση, χρειάστηκαν 7 χρόνια κλινικών δοκιμών σε πάνω από 600 παιδιά πριν εξαχθεί το συμπέρασμα ότι η ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο παιχνίδι συντέλεσε στη βελτίωση της κατάστασής τους.
Σύμφωνα με την εταιρεία, σε μία από τις κλινικές μελέτες, το 1/3 των παιδιών παρουσίασε αισθητά χαμηλότερη διάσπαση προσοχής μετά από χρήση του παιχνιδιού για 4 εβδομάδες, από 25 λεπτά την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα. Οι βελτιώσεις, μάλιστα, παρατηρήθηκαν για έναν ακόμη μήνα μετά το πέρας της χρήσης. Όσο για παρενέργειες, πιο κοινές ανάμεσα στα παιδιά που συμμετείχαν ήταν η νευρικότητα και οι πονοκέφαλοι – πολύ ηπιότερες από εκείνες των φαρμακευτικών αγωγών που χορηγούνται συνήθως.
Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν συνιστάται το παιχνίδι να χορηγείται στη θέση των δοκιμασμένων θεραπειών, αλλά ως μια συμπληρωματική θεραπεία που αξίζει να της δώσει κανείς μια ευκαιρία.
Άλλωστε, πριν από κάποια χρόνια η ιδέα ότι τα βίντεο γκέιμς θα μπορούσαν να βοηθήσουν ασθενείς με ΔΕΠΥ και Αλτσχάιμερ ήταν συναρπαστική, αλλά παρέπεμπε σ’ ένα πολύ μακρινό μέλλον. Με αυτή την εξέλιξη, ανοίγει ο δρόμος να έρθουμε πιο κοντά σ’ αυτό το μέλλον, όπου η προηγμένη τεχνολογία θα παίξει σημαντικό ρόλο στην θεραπεία και την παρακολούθηση ασθενών κάθε είδους.
Σειρά για την Akili Interactive έχει να βγάλει το παιχνίδι κανονικά στην φαρμακευτική αγορά, ώστε να είναι επιτέλους διαθέσιμο σε όλους εκείνους που μπορεί να βοηθήσει.