*Φωτογραφία: babble.com
Δεν μπορούν να διαχωρίσουν την τάξη από την ακαταστασία
Τα παιδιά έχουν τη δική τους λογική. Και ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, δεν είναι σε θέση να καταλάβουν γιατί είναι κακό να αφήσουν την κούκλα τους φαρδιά πλατιά στο πάτωμα. Η διαφορά ανάμεσα στην τάξη και την αταξία δεν γίνεται εύκολα κατανοητή όταν είσαι παιδί. Στο μυαλό τους, λοιπόν, τα πεταμένα παιχνίδια δεν ενοχλούν τίποτα και κανέναν. Στο κάτω- κάτω, ακόμα και να μας εμποδίζουν, δεν μπορούμε απλώς να τα προσπεράσουμε;
Προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή μας
Ως γονείς, ξέρουμε πολύ καλά ότι τα παιδιά έχουν τον δικό τους τρόπο να διεκδικούν την προσοχή μας- κι αυτός δεν περιλαμβάνει πάντα τις αγκαλιές, τα φιλιά και τα «μαμά, σ’ αγαπάω». Όταν κάτι τα έχει ενοχλήσει, θυμώσει ή στενοχωρήσει μπορεί να ξεσπάσουν σε κάτι τόσο απλό όπως το να βάλουν τα παιχνίδια στη θέση τους, τότε αντιδρούν επίμονα, λέγοντας «όχι».
Είναι μέρος του… παιχνιδιού
Η φαντασία των παιδιών καλπάζει, φτιάχνει σενάρια και στήνει σκηνικά. Τα σκηνικά αυτά μπορεί να είναι το σαλόνι, η τραπεζαρία, το πάτωμα, το χολ, οτιδήποτε μέσα στο σπίτι τους κεντρίσει το ενδιαφέρον. Γι’ αυτό και μόνο τον λόγο πολλές φορές δεν θέλουν να διαταράξουν το παιχνίδι τους- τόσο απλά.
*Φωτογραφία: img4.tavovaikas.lt
Γιατί τα μαζεύουμε εμείς!
Έχει τύχει την ώρα που λέτε στο παιδί να βάλει στη θέση τους τα παιχνίδια του, να τα μαζεύετε μόνη σας; Όλες το έχουμε κάνει και πιθανώς θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Δεν καταλαβαίνουμε, όμως, ότι με αυτό τον τρόπο, είναι λογικό το παιδί επαναπαύεται και δεν αναλαμβάνει δράση αφού στο τέλος εμείς τρέχουμε και δεν... φτάνουμε.
Δεν τους έχουμε δείξει τον τρόπο
Τα παιδιά είναι παιδιά και φυσικά δεν πρόκειται να κάνουν την ίδια δουλειά τόσο καλά όσο εμείς, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να βάλουν απλώς τα αρκουδάκια τους στο κουτί. Μήπως όμως έχουμε κι εμείς μερίδιο ευθύνης γι’ αυτό; Μήπως, όμως, πολύ απλά τους ζητάμε να κάνουν κάτι ενώ δεν τους έχουμε δείξει τον τρόπο; Πάρτε ιδέες από σχετικό άρθρο μας και σύντομα θα δείτε άσπρη μέρα!