Πόσες φορές μπήκατε σε ένα λεωφορείο και έπρεπε να γίνετε σαν σαρδέλα σε κουτί, επειδή ορισμένοι δεν προχωράνε πιο μέσα, όπου υπάρχει κενό; Πόσες φορές ορισμένοι μιλάνε τόσο δυνατά στο τηλέφωνο, που σας έχουν σπάσει τα νεύρα και θέλετε να τους «ορμήσετε»; Πόσες φορές στον ηλεκτρικό, δεν νοιώσατε το χέρι του ανθρώπου που κάθεται όρθιος να απειλεί την σωματική σας ακεραιότητα και ...να μη μιλήσουμε για υγιεινή ή δυσοσμία.
Σίγουρα για όλους όσους μετακινούνται στην πόλη χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όλα αυτά είναι λίγο-πολύ γνωστά. Κι όμως τα δεινά αυτά, θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν είχαν όλοι στο μυαλό τους και τον συνεπιβάτη τους, εφαρμόζοντας έναν ιδιότυπο μεν αλλά πολύ εξυπηρετικό κώδικα καλής συμπεριφοράς. Πάντως την ιδέα αυτή έχουν σπεύσει να κάνουν πράξη πολλές επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών σε ευρωπαϊκές πόλεις, εκδίδοντας "οδηγούς συμπεριφοράς". Σε αυτούς, με χιουμοριστικό και έξυπνο -τις περισσότερες φορές- τρόπο, καταγράφονται οι τρόποι καλής συμπεριφοράς που πρέπει να επιδεικνύουν όλοι όταν βρίσκονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Όπως για παράδειγμα, να μη μένουν στην πόρτα του λεωφορείου ή του μετρό και να προχωρούν σε όλο το μήκος του συρμού για να υπάρχει άνετος χώρος για όλους. Επίσης, αν έχετε πάει για ψώνια δεν χρειάζεται να... «απλώσετε» 20 τσάντες γύρω σας, αλλά να τα συμμαζέψετε όσο μπορείτε. Όταν μιλάτε στο τηλέφωνο, δεν να είναι ανάγκη να μάθει όλη η πόλη τα νέα σας!
Και φυσικά ένα από τα πιο βασικά είναι να περιμένετε να βγει ο κόσμος πρώτα από το μετρό, το τραμ ή τα λεωφορεία (όσοι είναι να κατέβουν) και μετά να μπείτε εσείς. Επίσης, αν δεν σκοπεύετε να κατεβείτε στην επόμενη στάση, δεν είναι ανάγκη να κλείνετε την πόρτα. Είναι αυτονόητο ότι προσφέρετε την θέση σας σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη. Αν είστε τυχεροί και βρείτε κενό κάθισμα, δεν είναι ανάγκη να το συγχέετε με την πολυθρόνα που έχετε στο σαλόνι του σπιτιού και να απλώνετε τα πόδια σας ή και να κάθεστε σταυροπόδι. Φυσικά, είναι αυτονόητο ότι τα ΜΜΜ δεν είναι ... κινητές καντίνες ούτε μπαρ. Καλό θα ήταν να έχετε όσο το δυνατόν πιο απρόσωπη και διακριτική παρουσία και αυτό μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε ...κρίσιμες καταστάσεις έντασης, που δεν είναι πλέον τόσο σπάνιες. Δεν χρειάζεται, επίσης, να σπρώχνετε για να μπείτε πρώτοι στο λεωφορείο ή στο βαγόνι του ηλεκτρικού. Και φυσικά, δεν χρειάζεται να ανοίγετε διάπλατα την εφημερίδα ούτε να ζητάτε από τον συνταξιδιώτη σας το δικό του έντυπο (βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό). Φυσικά αν είστε κρυωμένοι, κάνετε ό,τι μπορείτε για να μην κολλήσουν οι άνθρωποι που βρίσκονται γύρω σας.
Πηγή: Premium.paratiritis.gr