«Μαμά, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω... influencer»

«Μαμά, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω... influencer»

Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο των The New York Times, ένας στους τρεις εφήβους στην Αμερική θέλει να γίνει influencer. Πολλοί είναι μάλιστα αυτοί που δεν περιμένουν να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους όταν ενηλικιωθούν, αλλά ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία την «καριέρα» τους στα social media.

Το άρθρο χρησιμοποιεί ως παράδειγμα τις έφηβες Peyton και Lyla από την Αλαμπάμα, που ξεκίνησαν να μοιράζονται τις καθημερινές στιγμές τους με τους ακόλουθούς τους στα social media, ως επάγγελμα, στην ηλικία των 11 και 12 ετών αντίστοιχα. 

Τα ανήλικα κορίτσια, με τη συγκατάθεση των γονιών τους, δοκιμάζουν ρούχα και προϊόντα ομορφιάς και τα προτείνουν στους επίσης ανήλικους followers τους. Φαίνεται πως ο καπιταλισμός και η σύγχρονη τεχνολογία έχουν δημιουργήσει έναν κόσμο του διαδικτύου όπου οι χρήστες μετατρέπονται σε brands. Μέσα σ' αυτή την πραγματικότητα, δεν μας κάνει εντύπωση που ένας στους τρεις εφήβους στην Αμερική ονειρεύεται να γίνει influencer.

Βλέποντας τις δυνατότητες του τομέα για ένα σταθερό εισόδημα –για να μην αναφέρουμε το «κύρος» ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού οπαδών–, ορισμένοι γονείς το ενθαρρύνουν. Είναι αυτό το νέο αμερικάνικο όνειρο; Είτε ως δημιουργοί, είτε ως θεατές, είτε ως καταναλωτές, τα παιδιά περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο. Τι σημαίνει να συμμετέχεις σε ένα ευρύτερο σύστημα που ενθαρρύνει ή και απαιτεί καθορισμένες συμπεριφορές από τους χρήστες του, ιδίως τις γυναίκες και τα κορίτσια;

Πηγές: lifo.gr και nytimes.com

v