Προαστιακός: αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή μετωπική σύγκρουση τρένων μετά τα Σεπόλια

Προαστιακός: αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή μετωπική σύγκρουση τρένων μετά τα Σεπόλια

Σε αντίθεση κατεύθυνση βρέθηκαν να κινούνται δύο τρένα σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, σήμερα το πρωί λίγο μετά τα Σεπόλια.

Το σημείο της παρ' ολίγον μετωπικής σύγκρουσης των τρένων, ήταν μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια, στην πλευρά του σταθμού των Αγίων Αναργύρων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η «Εφημερίδα των Συντακτών» το συμβάν σημειώθηκε στις 09:13 το πρωί.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το λάθος αποδίδεται σε λάθος κίνηση του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η αμαξοστοιχία 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».

Τα δύο τρένα ήταν γεμάτα κόσμο και η σύγκρουση αποφεύχθηκε από καθαρή τύχη, χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού της 1210. Ο μηχανοδηγός συγκεκριμένα, έτυχε να ακούσει από τον ασύρματο την συνομιλία του σταθμάρχη στο ΣΚΑ και την εντολή προς τον μηχανοδηγό της 1307.

Μάλιστα, σχετικά με την απόσταση στην οποία σταμάτησαν τα δύο τρένα, άλλοι μιλούν για απόσταση κάτω του ενός χιλιομέτρου, δηλαδή λίγων δευτερολέπτων και άλλοι για απόσταση σχεδόν τριών χιλιομέτρων.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) μετά την παραλίγο σύγκρουση τρένων προαστιακού μετά τα Σεπόλια το πρωί της Παρασκευής (13/09), η οποία αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή, δίνοντας εξηγήσεις για το περιστατικό. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο. Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
 
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
 
• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
 
• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
 
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».

v