Όχι, δεν είναι κακό να ψωνίζουμε χωρίς σκοτούρες που και που, αλλά αν αυτό αρχίσει να μας προκαλεί επιπρόσθετο άγχος, καλό είναι να πάρουμε τον έλεγχο της κατάστασης πριν μας καταβάλλει.
Κάντε έναν απολογισμό για να ξέρετε τι έχετε
Δεν είναι παράξενο – ειδικά μέσα στην «τρέλα» που χαρακτηρίζει την καθημερινότητα μιας μαμάς – να χάσουμε τον λογαριασμό σχετικά με το τι έχουμε από ρούχα και αξεσουάρ έως καθαριστικά και τρόφιμα μακράς διαρκείας. Κάπως έτσι, αγοράζουμε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά, ξοδεύοντας χρήματα χωρίς λόγο (τη δεδομένη στιγμή τουλάχιστον). Κάνοντας κάπου κάπου έναν απολογισμό της ντουλάπας και των αποθεμάτων μας, εντυπώνεται στο μυαλό μας η λιστα με ό,τι ΔΕΝ χρειαζόμαστε κι έτσι δεν επιβαρύνουμε το τρέχον μπάτζετ μας.
Αποφύγετε τις εκπτώσεις
Η φθήνια τρώει τον παρά, λέει ο πάνσοφος λαός, κι έχει απόλυτο δίκιο. Οι κάθε λογής προσφορές και οι «θεαματικές» εκπτώσεις μας οδηγούν συχνά σε περισσότερα ψώνια απ’ ότι θα κάναμε με τις κανονικές τιμές. Καταστρατηγούμε έτσι τον ίδιο μας τον σκοπό, καταλήγοντας χαμένοι και εκτός μπάτζετ. Γι’ αυτόν τον λόγο, στις εκπτώσεις πρέπει να ψωνίζουμε μόνο ότι χρειαζόμαστε και η τιμή τους είναι πράγματι χαμηλότερη από άλλες περιόδους. Κοντολογίς, αποφεύγουμε τα ψώνια αναψυχής και δεν κολλάμε στις βιτρίνες.
Μειώστε τα ημερήσια όρια στην κάρτα σας
Από τότε που βγήκαν οι κάρτες, τα ψώνια έγιναν όνειρο και εφιάλτης μαζί, αφού είναι πολύ εύκολο να χάσεις τον λογαριασμό – όχι όπως όταν έβλεπες τα μετρητά να λιγοστεύουν στο πορτοφόλι σου. Ειδικά μετά την καραντίνα που η χρήση της κάρτας γενικεύτηκε, η προσοχή μας πρέπει να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Γι’ αυτό, φροντίστε να μειώσετε τα ημερήσια όρια, ώστε να έχετε κατά νου μέχρι πόσα μπορείτε να ξοδέψετε καθημερινά και να μένετε πάντα εντός μπάτζετ για να μην… εκτεθείτε.
Ξεγραφτείτε απ’ τα newsletter των eshop
Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και καλά έκαναν. Παρ’ όλ’ αυτά, αν το επιτρέψουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα απ’ τα οποία έχουμε ψωνίσει μπορεί να μας βομβαρδίζουν με προσφορές και νέα προϊόντα, δελεάζοντάς μας να κάνουμε αγορές που δεν θα κάναμε σε άλλη περίπτωση – αν έπρεπε π.χ. να πάμε μέχρι το μαγαζί. Είναι πολύ απλό, όμως, να κάνετε μια διαγραφή απ’ τα newsletter των e-shops όπου «συχνάζετε» για να κρατάτε το email και το κινητό σας ελεύθερα… πειρασμών.
Ορίστε εβδομαδιαία μπάτζετ
Καλά τα μηνιαία μπάτζετ, αλλά πολλές φορές το διάστημα είναι μεγάλο για να διατηρήσουμε το πλήρη έλεγχο των δαπανών μας είτε είναι για το σπίτι είτε για την οικογένεια. Άλλωστε, είναι και τα απρόοπτα έξοδα που δεν είναι εύκολο να αντισταθμίσουμε στον προϋπολογισμό του επόμενου μήνα όταν δεν ξέρουμε τι έξοδα θα έχουμε τότε. Καλό είναι, λοιπόν, να σπάτε το μηνιαίο μπάτζετ σε μικρότερα εβδομαδιαία τα οποία είναι δυσκολότερο να καταστρατηγίσετε, αλλά κι ευκολότερο να «σκαντζάρετε» μεταξύ τους.
Αποταμιεύστε για όσα χρειάζεστε πραγματικά
Όπως ξεχνάμε τι έχουμε, έτσι ξεχνάμε και τι χρειαζόμαστε, καταλήγοντας να κάνουμε πολλαπλές επισκέψεις στα μαγαζιά και να παίρνουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε για να γεμίσουμε το καλάθι. Αφού ξέρετε πια τι ΔΕΝ χρειάζεστε, δε βλάπτει να κάνετε και μια λίστα όσων χρειάζεστε πραγματικά σημειώνοντας και τη συχνότητα με την οποία τα χρειάζεστε, αλλά και το επιμέρους κόστος τους. Έτσι, θα αποταμιεύσετε το ποσό ανταποκρίνεται στις πραγματικές σας ανάγκες και δεν θα ξαναδείτε τα λεφτά σας να κάνουν φτερά χωρίς λόγο.