«Δεν λέω ότι δεν έπρεπε να κλείσουν τα σχολεία στην αρχή της πανδημίας, όταν όλα έμοιαζαν άγνωστα και επικίνδυνα! Ούτε υποστηρίζω πως ένα παιδί άρρωστο ή με ευάλωτο οικογενειακό περιβάλλον πρέπει πάση θυσία να πάει στο σχολείο. Κάθε οικογένεια και κάθε γονιός έχει το δικαίωμα να έχει τις απόψεις του και να κάνει αυτό που θεωρεί καλύτερο για το παιδί του.
Ωστόσο, μέσα σ’ αυτούς τους δύο μήνες που είναι κλειστά τα σχολεία, είδα την κόρη μου αλλά και παιδιά φίλων και συγγενών να μεταμορφώνεται από δραστήρια και ζωηρά παιδιά, σε νωχελικά πλάσματα που έχουν αρχίσει να βαριούνται ακόμα και τον περίπατο ή τη βόλτα με το ποδήλατο.
Είχαν συνεχή επαφή με οθόνες...
Ίσως έφταιγε και το ότι δούλευα πολλές ώρες, και μάλιστα από το σπίτι, οπότε οι επιλογές της μέσα στη μέρα δεν ήταν πολλές: βιβλία, τηλεόραση και ταινίες. Επίσης, μιλούσε συχνά με τις φίλες της μέσω skype ή viber και τα μαθήματά της τα έκανε όλα ηλεκτρονικά. Από τη μια μέρα στην άλλη, λοιπόν, βρέθηκα μ’ ένα παιδί πλήρως εξοικειωμένο με την τεχνολογία και τις οθόνες. Η ειρωνεία είναι πως στα 11 χρόνια που ζει έκανα ό,τι περνάει από το χέρι μου για να μην έρχεται σε επαφή με οθόνες, social, chat κτλ και ένιωσα πως όλη μου η προσπάθεια γκρεμίστηκε μέσα σε λίγες εβδομάδες.
Τα παιδιά πρέπει να πάνε σχολείο ,εκεί ανήκουν
Νομίζω πως καλώς ανοίγουν από φέτος τα δημοτικά. Ακόμα κι αυτός ο ένας μήνας που μένει πριν ξεκινήσουν οι καλοκαιρινές διακοπές, θα τους κάνει πολύ καλό. Τα παιδιά πρέπει να πάνε σχολείο ,εκεί ανήκουν. Να βρίσκονται με τους φίλους τους, να συζητάνε με τη δασκάλα τους, να ασχολούνται με πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες και να εκτονώνουν την ενέργειά τους δημιουργικά.
Το σχολικό περιβάλλον δεν προσφέρει μόνο γνώση αλλά και άλλα, πιο σημαντικά πράγματα. Μαθαίνει στα παιδιά να είναι μέλη μιας ομάδας, να συνεργάζονται, να σέβονται, να κοινωνικοποιούνται και να είναι δραστήρια. Τους διδάσκει αξίες που στο σπίτι, όσο κι αν προσπαθούν, είναι αδύνατο να τις μεταδώσουν οι γονείς αφού είναι τελείως διαφορετική η δομή της οικογένειας και τα παιδιά τελείως διαφορετικά όταν βρίσκονται στο σχολείο.
Η ζωή δεν είναι μονοδιάστατη...
Με λίγα λόγια, το σχολείο και οι λοιπές δραστηριότητες συμβάλλουν στην ψυχική και συναισθηματική υγεία του παιδιού. Η ζωή δεν είναι μονοδιάστατη, ούτε μπορούμε να ζήσουμε έχοντας καλύψει μόνο μια πτυχή των αναγκών μας. Ένα παιδί (όπως και ένας ενήλικας) για να είναι ευτυχισμένο πρέπει να έχει μια ήρεμη οικογένεια, μια πλούσια κοινωνική ζωή, ενδιαφέροντα ή χόμπι και φίλους.
Δεν μιλάω για λογαριασμό άλλων μαμάδων αλλά μόνο για μένα και την κόρη μου που και οι δύο ανυπομονούμε να ξεκινήσουν τα σχολεία τη Δευτέρα! Είμαι σίγουρη πως σταδιακά θα αποκτήσει ξανά την ενέργεια και την καλή διάθεση που είχε πάντα - ακόμα κι αν οι μέρες που απομένουν δεν είναι πολλές!
Καλή αρχή σε όλους τους μαθητές!
Εύχομαι λοιπόν σε όλους τους μαθητές του δημοτικού και του νηπιαγωγείου που θα ξεκινήσουν μαθήματα καλή αρχή και να θυμίσω σε όλους τους γονείς πως η υγεία των παιδιών μας είναι πάνω απ’ όλα - όχι όμως μόνο η σωματική υγεία, αλλά και η ψυχική για την οποία είναι το σχολικό περιβάλλον είναι απαραίτητο!».