Να ζυγίζει υλικά
Είτε έχετε ζυγαριά είτε χρησιμοποιείτε συνήθεις μονάδες μέτρησης όπως οι κουταλιές της σούπας και του γλυκού, οι κούπες ή τα φλυτζάνια, το μέτρημα των υλικών για μια συνταγή είναι μια διασκεδαστική δουλειά που μπορεί άνετα να κάνει ένα παιδί άνω των 4 ετών. Πέρα από ευχάριστη, είναι και μια υπεύθυνη δουλειά που δίνει στο παιδί την αίσθηση της ενεργού συμμετοχής, αλλά και μια καλή ευκαιρία να εξασκηθεί στην αριθμητική.
Να σπάει τα μπισκότα ή τις φρυγανιές
Κάθε ευκαιρία να καταστρέψει κάτι είναι για ένα παιδί μια ευκαιρία για διασκέδαση. Γιατί λοιπόν, να μην το αφήσετε να σπάσει σε κομματάκια τα μπισκότα που θέλετε να χρησιμοποιήσετε ως βάση για κάποιο γλυκό ψυγείου; Ή τις φρυγανιές που θέλετε να βάλετε στον κιμά για τα μπιφτέκια.
Να πλάθει κουλουράκια
Η ενασχόληση του παιδιού με τη ζύμη είναι μια σχετικά απλή και ακίνδυνη διαδικασία, που μπορεί να γίνει και αρκετά δημιουργική αν το προτρέψετε π.χ. να πλάσει τα κουλουράκια που θα φάει αργότερα σε ότι σχήματα θέλει εκείνο. Στο ίδιο πνεύμα, μπορείτε να βάλετε το παιδί να πλάσει ρεβυθοκεφτέδες, κολοκυθοκεφτέδες ή τοματοκεφτέδες. Όχι όμως κάτι με κιμά γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να βάλει το χέρι του στο στόμα χωρίς να πλυθεί πρώτα καλά.
Να πανάρει τις κοτομπουκιές
Μια εύκολη δουλειά που θα σας γλιτώσει από κόπο και θα απασχολήσει ευχάριστα το παιδί είναι το πανάρισμα – αρκεί να μην αποθαρρυνθεί απ’ την υφή του αυγού. Αφήστε το να περάσει μικρά κομματάκια κοτόπουλο απ’ το μείγμα του αυγού και ύστερα απ’ το μείγμα του παναρίσματος, ώστε να τα πάρετε παναρισμένα και έτοιμα για τηγάνισμα.
Να πατάει το κουμπί στο μούλτι
Καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά τρελαίνονται να ανακαλύπτουν τις διάφορες συσκευές που βγάζουν ήχους και κάνουν περίπλοκες δουλειές. Όποτε χρησιμοποιείτε μικροσυσκευές όπως το μούλτι, ζητήστε απ’ το παιδί να πατήσει το κουμπί και να ‘στε σίγουρη ότι το προσωπάκι του θα λάμψει από χαρά.
Να κόβει λάχανο ή μαρούλι με τα χέρια
Αν η σαλάτα σας αρέσει χοντροκομμένη, δεν υπάρχει λόγος να μην δώσετε στο παιδί την ευκαιρία να εξοικειωθεί με τα λαχανικά (το λάχανο και το μαρούλι κυρίως) κόβοντάς τα σε χοντρά κομμάτια με τα χεράκια του.
Να απλώνει λάδι ή αυγό με το πινέλο
Όταν εκτελείτε συνταγές που απαιτούν τη χρήση πινέλου για λάδωμα ή πέρασμα με διάλυμα κρόκου αυγού (στα κουλουράκια ή το τσουρέκι π.χ.), μπορείτε να ζητήσετε απ’ το παιδί να το κάνει εκείνο αντί για εσάς. Είναι μια διαδικασία που μπορεί να βρει ιδιαιτέρως διασκεδαστική την ώρα που για σας είναι μια ξερή αγγαρεία.
Να ρυθμίζει το χρονόμετρο
Είτε χρησιμοποιείτε χρονόμετρο είτε όχι όταν μαγειρεύετε, αν το έχετε δεν υπάρχει λόγος να μαζεύει σκόνη. Δείξτε στο παιδί πως να το χρησιμοποιεί και ζητάτε του να ρυθμίζει τον σωστό χρόνο κάθε φορά, ασχέτως αν εσείς το λαμβάνετε υπ ‘οψιν ή όχι. Κάντε το απλώς σαν παιχνίδι ή σαν εξάσκηση πάνω στην έννοια του χρόνου.
Να ρίχνει φρεκοτριμμένο πιπέρι ή τυρί με τον μύλο
Ο μύλος του πιπεριού είναι ένα χειροκίνητο γκάτζετ που είναι σχετικά ακίνδυνο και εύκολο στη χρήση, κατάλληλο για να το χρησιμοποιήσει ένα παιδί. Όποτε, λοιπόν, χρειάζεστε λίγο ένταση παραπάνω, ζητήστε απ’ το παιδί να τρίψει λίγο πιπέρι με τον μύλο. Σε πιο ειδικές περιπτώσεις, για μακαρονάδες ή σαλάτες, δώστε του τον τρίφτη της παρμεζάνας και αφήστε το να το γλεντήσει, αφου αντίθετα με το πιπέρι, το τυρί ποτέ δεν είναι υπερβολικά πολύ.
Να καθαρίζει το μπολ του μίξερ απ’ το μείγμα σοκολάτας
Και φτάνουμε στην αγαπημένη δουλειά κάθε παιδιού, που δεν είναι άλλη απ’ το καθάρισμα του μπολ με ό,τι έμεινε απ’ το μείγμα που έχετε κάνει για το γλυκό σας. Αν είναι και μείγμα σοκολάτας ή πραλίνας, ακόμη καλύτερα. Θα πάρετε το μπολ πεντακάθαρο κι έτοιμο για το ντουλάπι!