Καλημέρα. Είμαι μητέρα ενός 4χρονου αγοριού. Με ενημέρωσε η νηπιαγωγός ότι ο γιος μου από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει δαγκώσει δύο διαφορετικά παιδιά. Μάλιστα το έπραξε σε ανύποπτο χρόνο, όταν δηλαδή δεν έβλεπαν οι δασκάλες. Προβληματίστηκα, γιατί δεν λειτουργεί έτσι. Συζητήσαμε οικογενειακώς τη συμπεριφορά του. Οι νηπιαγωγοί από την πλευρά τους δεν μπόρεσαν να εξηγήσουν την πράξη του. Απλά στεναχωρήθηκα για αυτό που έγινε. Αν ήξερα, τι τον οδήγησε σε αυτό, θα μπορούσα να βοηθήσω περισσότερο. Ευχαριστώ.
*Φωτογραφία: parenta.com
Αγαπητή αναγνώστρια,
Είναι υπέροχο εκ μέρους σας που κοιτάτε με ενδιαφέρον τον γιο σας καθώς μεγαλώνει και αναρωτιέστε πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε όταν δυσκολεύεται. Οι δυσκολίες που συναντούν τα παιδιά είναι πολλές και καθημερινές, όχι γιατί απαραίτητα οι γονείς δεν τα έχουν φροντίσει, αλλά διότι η διαδικασία της ανάπτυξης θέτει καθημερινά νέα ερωτήματα και νέους στόχους και είναι απαιτητική!
Ο γιός σας, λοιπόν, είχε δύο στιγμές που αντέδρασε με έναν τρόπο που δεν τον συμφέρει. Δε μπορούμε να υποθέσουμε το γιατί. Μπορείτε βέβαια να τον ρωτήσετε και να τον καταλάβετε ουσιαστικά, βοηθώντας τον παράλληλα να αναπτύξει έναν άλλο τρόπο για να επικοινωνήσει αυτό που θέλει.
Αξιοποιήστε, λοιπόν, τον σπουδαίο γονικό σας ρόλο όχι για να χρεωθείτε την υπαιτιότητα της αντίδρασής του και να ενοχοποιηθείτε, αλλά για να πάρετε την ευθύνη να το αλλάξετε!
Έχετε δύναμη, είστε σημαντική. Και είναι σημαντικό και για τον γιο σας να αισθάνεται ότι δεν περιμένετε από εκείνον να ξέρει πώς να σταθεί και πώς να αντιδράσει σε κάθε περίπτωση, αλλά είστε εκεί διαθέσιμη και πρόθυμη να του δείξετε. Μέσα από τη σχέση σας, λοιπόν, και τον δικό σας τρόπο, του δίνετε καθημερινά στοιχεία για να αρχίσει να συνθέτει τον δικό του.
Σας ευχαριστώ.
*Η Ρομίνα Σαλούστρου είναι ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια.