Αγαπητή αναγνώστρια,
Ευχαριστώ ιδιαίτερα για τα όμορφα λόγια σας αλλά και για το ερώτημά σας.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής ηλικίας, τα παιδιά ξεκινούν ουσιαστικά την πορεία τους προς την αυτονόμησή τους. Κατακτούν, κάθε φορά με διαφορετικό ρυθμό, ικανότητες και δεξιότητες για να «χτίσουν» ουσιαστικά την προσωπικότητά τους. Η ομάδα των συνομήλικων σε αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντική, καθώς δημιουργεί στα παιδιά το αίσθημα της επάρκειας ή ανεπάρκειάς τους. Το να ανήκουν δηλαδή και σε μια άλλη ομάδα, εκτός της οικογένειας, τα βοηθά να δοκιμάζουν συνεχώς τα νέα τους χαρακτηριστικά.
Είναι επομένως αναμενόμενο το παιδί αυτής της ηλικίας να επηρεάζεται σημαντικά από τους φίλους του, καθώς εκείνοι είναι η ισότιμη σχέση που έχει σε αυτή την αναπτυξιακή φάση, και άρα πολύ σημαντική. Η αλλαγή, επίσης, είναι κάτι που αναπτυξιακά αντιστοιχεί σε αυτή την ηλικία. Τα παιδιά χρειάζεται να δοκιμάσουν, να κρατήσουν ή να απορρίψουν κάτι που δεν τους ταιριάζει. Αυτό δεν είναι κακό. Αντιθέτως, αυτό σημαίνει ότι ο γιος σας βάζει κριτήρια και αναπτύσσει την ικανότητά του να αξιολογεί και να υπερασπίζεται αυτό που θέλει. Αν δεν καταλαβαίνετε ποιο τρόπο χρησιμοποιεί για να επιλέξει ή εάν ανησυχείτε για κάποιο άλλο λόγο, δεν έχετε παρά να τον ρωτήσετε γιατί επιθυμεί την αλλαγή αυτή. Ακούστε τον, σίγουρα θα έχει κάτι σημαντικό να σας πει.
Και έρχομαι στο ερώτημά σας. Ποιος είναι ο στόχος σας πηγαίνοντάς τον σε μια αθλητική δραστηριότητα; Να έχει καλή επίδοση ή να το ευχαριστηθεί; Είναι υποχρέωση ή επιθυμία; Πρέπει ή θέλει; Αφού απαντήσετε σε αυτά, έχετε την απάντησή σας.
*Η Ρομίνα Σαλούστρου είναι ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια.