Αγαπητή αναγνώστρια,
Έχει σημασία ο χρονικός προσδιορισμός που δίνετε στο θέμα. Αν πράγματι τοποθετείτε αυτή την αλλαγή συμπεριφοράς στον τελευταίο χρόνο, χρειάζεται να ακούσετε τι έχει αλλάξει και τον έχει δυσκολέψει τόσο. Είναι περισσότερο χρήσιμο για εκείνον να νιώσει κατανόηση και αποδοχή για να μοιραστεί τη δυσκολία του, παρά να έχει καλές σχολικές επιδόσεις. Επίσης, οι συνθήκες εντός της οικογένειας έχουν μεγάλη επιρροή στην εξωοικογενειακή ζωή του. Οπότε αντί να εμμένετε στο τι θα κάνει με τα μαθήματα, φροντίστε τον και ακούστε τον μέχρι να νιώσει ασφαλής, και έπειτα κοιτάξτε και το μαθησιακό.
Αν πάλι είναι ένα παιδί που εξαρχής δυσκολευόταν με το σχολείο, απλά λόγω του ότι οι απαιτήσεις αυξάνουν όσο μεγαλώνει η τάξη φέτος φαίνεται πιο έντονη η δυσκολία του, τότε ίσως χρειαστεί να κάνετε μια μαθησιακή αξιολόγηση. Πολλές φορές κάτι που μοιάζει με «τεμπελιά» ή «αδιαφορία» είναι σημάδι μιας δυσκολίας του παιδιού να προσλάβει τη γνώση με τον τρόπο που δίνεται και χρειάζεται βοήθεια.
Όπως και να έχει, η πρόσθεση του παιδιού δεν είναι να σας ξεγελάσει, αφού γνωρίζει ότι αργά ή γρήγορα θα ενημερωθείτε για αυτό, αλλά να κρύψει τη δυσκολία του. Αγκαλιάστε τον, δίνοντάς του ξεκάθαρα το μήνυμα ότι σας είναι ο ίδιος πολύ σημαντικός και όχι η σχολική του επίδοση, και πώς θα βοηθήσετε για το δικό του προχώρημα. Μια οικογενειακή επίσκεψη σας σε έναν ειδικό θα βοηθούσε να ακουστείτε όλοι.
*Η Ρομίνα Σαλούστρου είναι ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια.
Κάντε τη δική σας ερώτηση στους ειδικούς του Mama365.gr