Ερώτηση:
Θα ήθελα μια γνώμη για τον εννιάχρονο γιο μου. Άρχισε να μιλάει καθαρά και με ολοκληρωμένες προτάσεις από μικρή ηλικία, σχεδόν δύο χρονών. Από κάποια στιγμή και μετά, και χωρίς να ξέρουμε τον πραγματικό λόγο, όσο περνούσαν τα χρόνια στην προσπάθειά του να μας εξηγήσει ή να μας περιγράψει κάτι με ενθουσιασμό ή ακόμα να διηγηθεί κάτι όπως το άκουσε ή το είδε, χάνει τον έλεγχο και είναι σαν να κολλάει. Δηλαδή, θέλει να μου πει ότι η εκδρομή που πήγαν ήταν τέλεια και στην προσπάθειά του να μου πει όλες τις λεπτομέρειες κολλάει και κάνει αρκετό χρόνο να αρθρώσει λέξη ή πρόταση. Σαν πρώτη αντίληψη νομίζαμε ότι ήταν η βιασύνη και η υπερκινητικότητά του και έτσι ενώ ήθελε να μας τα πει όλα αυτά που είχε στο μυαλό του δεν προλαβαίνει να τα βάλει σε μια σειρά και να πάρει το χρόνο του. Θέλω να επισημάνω ότι στο σχολείο από την πρώτη στιγμή ήταν και εξακολουθεί να είναι άριστος μαθητής. Οι δασκάλες του με ενημερώνουν συνέχεια για τη βελτίωσή του στον λόγο και στην ανάγνωση, αλλά παρ' όλα αυτά θα ήθελα να μάθω ποια είναι τα αίτια τα οποία συμβάλλουν στο γεγονός να μην το κάνει συνέχεια, πάνω απ΄όλα αν φεύγει αυτό το πρόβλημα και πώς να μην γίνεται περίγελως όταν θα μεγαλώσει κι άλλο.Απάντηση:
Η κατάσταση αυτή του γιου σας αφορά τη νευροφυσιολογία, δηλαδή τις λειτουργίες του εγκεφάλου και όχι την ψυχολογία του. Ακούγεται σαν να γίνεται υπερφόρτωση στο κέντρο λόγου την ώρα του ενθουσιασμού. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τον βοηθήσετε να ηρεμήσει πριν διηγηθεί αυτό που τόσο του άρεσε. Μιλήστε για αυτό με τον παιδίατρο δίνοντάς του και την οπτική της νευροφυσιολογίας. Δεν υπάρχει θέμα ντροπής. Είναι ζήτημα λειτουργίας.
* Η Μαρία Σαράντη είναι Κλινική Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια.
Κάντε τη δική σας ερώτηση στους ειδικούς του Mama365.gr.