Πολεμήστε το marketing του junk food

Πολεμήστε το marketing του junk food

Σάββατο πρωί, αμέσως μετά το πρωινό. Ξέρετε ποιος λέει στα παιδιά σας τι να φάνε μετά; Τα πολύχρωμα ανθρωπάκια που ξεπετάγονται μέσα από την τηλεόραση και διαφημίζουν εξίσου πολύχρωμες τροφές με ελάχιστη ή και καθόλου θρεπτική αξία.

Η βιομηχανία του fast food ξοδεύει κάθε χρόνο τεράστια ποσά στις διαφημίσεις της με στόχο να γίνουν τα τρόφιμά της ακόμα πιο ελκυστικά σε παιδιά ηλικίας από 2 ετών. Αν το παρατηρήσετε, θα δείτε ότι οι διαφημίσεις αυτές έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία 6-7 χρόνια, ενώ έχει μειωθεί και η ηλικία των παιδιών τα οποία βλέπουν τηλεόραση.

Πόση επιρροή έχουν, όμως, αυτές οι διαφημίσεις στο παιδί σας ή ακόμα και σ' εσάς; Έρευνες υποστηρίζουν πως οι ενήλικoι επηρεάζονται εξίσου και καταναλώνουν περισσότερο πρόχειρο φαγητό όταν βγαίνουν έξω, ακόμα κι αν δεν πεινούν τόσο. Ωστόσο, δεν είστε ανίσχυροι. Στο χέρι σας είναι να διδάξετε στα παιδιά σας (και στον εαυτό σας) να αναγνωρίζουν και να αντιστέκονται στο marketing του fast food.

Μειώστε τον χρόνο τηλεθέασης

Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν και οι διαφημίσεις τις οποίες θα βλέπουν. Προτιμήστε όταν θέλουν να δουν κάτι, να τους βάζετε DVD με παιδικές ταινίες ή να «γράφετε» τα αγαπημένα τους προγράμματα και να τα προβάλλετε «κόβοντας» τις διαφημίσεις.

Φτιάξτε κανόνες σχετικά με το junk food

Όταν τα παιδιά βλέπουν τις διαφημίσεις και εκφράζουν την επιθυμία για τέτοια τρόφιμα, εξηγήστε τους ότι «στο σπίτι τρώμε μόνο υγιεινές τροφές» και ότι θα μπορούν να επιλέγουν το τι θα τρώνε, όταν ενηλικιωθούν. Τώρα, όμως, αποφασίζετε εσείς. Βέβαια, μην το απαγορεύσετε εντελώς. Δεν πειράζει αν σε ένα πάρτι ή μία Κυριακή στο σινεμά πιουν ένα αναψυκτικό.

Αναλύστε το (ανάλογα με την ηλικία)

Τη στιγμή που βλέπετε μαζί με τα παιδιά διαφημίσεις, είναι μία καλή ευκαιρία για «μάθημα». Πείτε τους από τι αποτελούνται οι τροφές αυτές που δείχνουν τόσο λαχταριστές και με ποιες πολύ πιο υγιεινές επιλογές μπορούν να αντικατασταθούν.

Νήπιο: Ρωτήστε το αν το χρώμα της τροφής που βλέπει είναι από αυτά που τρώμε συχνά (π.χ. πράσινο) ή αν έχει περίεργο χρώμα, από αυτά που δεν τρώγονται, π.χ. μπλε ή μωβ.

Παιδί Δημοτικού: Βάλτε το να σκεφτεί τους τρόπους που βρίσκουν οι διαφημιστές για να μας κάνουν να αγοράσουμε το συγκεκριμένο τρόφιμο, π.χ. τα cartoons που χρησιμοποιούν.

Έφηβος: Μιλήστε τους για την θρεπτική αξία που δ-ε-ν έχουν αυτές οι τροφές και μάθετέ τους να κοιτούν τα συστατικά κάθε φορά που αγοράζουν κάποιο έτοιμο φαγητό (τις θερμίδες, τη ζάχαρη, τα συντηρητικά). Αν στη διαφήμιση πρωταγωνιστεί κάποιος διάσημος, τονίστε ότι το κάνει για τα λεφτά και όχι επειδή πράγματι καταναλώνει αυτό το προϊόν.

Πηγή: WebMD

v