1. Όσο περισσότερο αγοράζεις, τόσο περισσότερο καταναλώνεις. Αν συνηθίζατε να αγοράζετε, για παράδειγμα, αναψυκτικά σε συσκευασίες των 6 τα οποία καταναλώνατε σε μία εβδομάδα και τώρα αγοράζετε 12αδες γιατί σας «βγαίνουν» φτηνότερα, το πιθανότερο είναι ότι θ’ αρχίσετε να καταναλώνετε 12 αναψυκτικά ανά εβδομάδα.
2. Τα φρούτα και τα λαχανικά τοποθετούνται μπροστά στην είσοδο, ούτως ώστε τα έντονα χρώματα και οι μυρωδιές να βελτιώνουν τη διάθεση των καταναλωτών και να αυξάνουν την όρεξή τους για ψώνια.
3. Οι διάδρομοι των ταμείων είναι στενοί, για να αποτρέπουν τους καταναλωτές να βγάζουν τα ψώνια τους απ’ το καλάθι λίγο πριν την πληρωμή.
4. Πολλά καταστήματα παίζουν μουσική με ρυθμό πολύ πιο αργό απ’ τον μέσο καρδιακό παλμό, γεγονός που αυξάνει όχι μόνο τον χρόνο παραμονής στο supermarket, αλλά και τις αγορές κατά 29%.
5. Τα φρούτα και τα λαχανικά συχνά ψεκάζονται ελαφρά με νερό. Αυτό, τα κάνει να δείχνουν πιο φρέσκα, να ωριμάζουν γρηγορότερα ενώ αυξάνει το βάρος τους!
6. «Καλή έκπτωση» είναι το 50% «κάτω». Χαιρόμαστε, όταν βλέπουμε ότι αν αγοράσουμε ένα προϊόν, παίρνουμε το δεύτερο στη μισή τιμή. Αυτό μεταφράζεται, στην πραγματικότητα, σε 25% μείωση της τιμής για κάθε προϊόν και οι ειδικοί υπογράφουν, ότι όλα τα είδη κάποια στιγμή θα έχουν την –πολύ καλύτερη έκπτωση- του 50%.
7. Όταν αγοράζετε «φρέσκο» ψωμί απ’ το supermarket, συνήθως τοποθετείται σε χάρτινες σακούλες. Γιατί; Επειδή έτσι, θα «μπαγιατέψει» γρηγορότερα.
8. Έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα πράγματα όταν το κατάστημα είναι γεμάτο, επειδή θέλουν να είναι μέρος της ομάδας. Γι’ αυτό, οι καλύτερες μέρες για ψώνια είναι οι Δευτέρες και οι Τρίτες.
9. Τα περισσότερα supermarket κινούν τους καταναλωτές από δεξιά προς τ’ αριστερά. Λόγω αυτής της διαδρομής, αλλά και της οδικής συνήθειας που οι περισσότεροι έχουμε να κινούμαστε δεξιά του δρόμου, τα προϊόντα που είναι πιθανότερο να αγοραστούν βρίσκονται στη δεξιά πλευρά των διαδρόμων.
10. Τα προϊόντα που το κατάστημα θέλει να αγοραστούν βρίσκονται στο ύψος των ματιών των καταναλωτών…
11. …Κι αντίστοιχα, οι παιδικές λιχουδιές βρίσκονται στο ύψος των ματιών των μικρών καταναλωτών.
12. Όχι, δεν μικρύνατε εσείς, τα καρότσια μεγάλωσαν. Γενικά υπάρχει μια… αυξητική τάση στα καρότσια του supermarket, ούτως ώστε να αυξάνονται τα προϊόντα που βάζουμε μέσα.
13. Μερικά καταστήματα αλλάζουν θέση στα προϊόντα τους προκειμένου να «αναγκάσουν» τους πελάτες –ακόμα και τους πιο τακτικούς- να περάσουν περισσότερο χρόνο εκεί.
13 τακτικές των supermarket που δεν γνωρίζουμε
Τα ψητά κοτοπουλάκια και τα μυρωδάτα προϊόντα δεν είναι τυχαία μπροστά-μπροστά. Ένας πεινασμένος καταναλωτής είναι ένας καλός καταναλωτής. Οι τσιχλίτσες, οι καραμελίτσες και οι μικρές, φτηνές λιχουδιές δεν είναι τυχαία τοποθετημένες δίπλα στο ταμείο –εύκολα λέει κανείς «Έχω κάνει 85 ευρώ λογαριασμό, με 1,5 ευρώ επιπλέον δεν θα πέσουν τα καράβια μου έξω». Τα supermarkets και η πανάρχαια τέχνη του marketing έχουν κάποιες καλά μελετημένες τακτικές, που αξίζει να μάθουμε, όπως…