Η «κοροϊδία» στο σχολείο

Η «κοροϊδία» στο σχολείο

Είναι γεγονός ότι οι προσβολές και οι κοροϊδίες ρίχνουν το ηθικό των παιδιών μας. Τα κάνουν να νιώθουν αδύναμα, ιδαίτερα όταν αυτές προέρχονται από το σχολικό τους περιβάλλον. Εκφράσεις όπως: «Γυαλάκια, πως είσαι έτσι!», «Χοντρέ, τρέχα πιο γρήγορα!», «Σπασικλάκι, θα έρθεις στο πάρτυ;» και «Αντε ρε κότα!» είναι μερικές από τις συνηθισμένες ατάκες που χρησιμοποιούν τα παιδιά, όταν δεν έχουν τι άλλο να πουν, για να ενοχλήσουν κάποιον συνομίληκό τους. Σε μία τέτοια περίπτωση, όπως είναι φυσικό, η καθημερινότητα των παιδιών-θυμάτων γίνεται σκληρή κι ανυπόφορη.

Μερικοί ατυχείς χαρακτηρισμοί που αντέχουν στο χρόνο

Σπασίκλας ή Ξενέρωτος: αυτός που φέρνει αντίρρηση στις επιθυμίες μιας ομάδας, χωρίς λόγο.

Φύτουλας: αυτός που διαβάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ, χωρίς να ασχολείται με κάτι άλλο.

Φλώρος: αυτός που θέλει να τα έχει όλα έτοιμα, χωρίς κόπο.

Cool: αυτός που φαίνεται άνετος, έως και αδιάφορος, προς όλους και όλα τα πράγματα.

Οδηγίες Αυτοπροστασίας

Πολλές φορές τα παιδιά κοροϊδεύουν γιατί εντοπίζουν κάτι το διαφορετικό, είτε στην συμπεριφορά είτε στην εμφάνιση ενός συμμαθητή τους. Αυτό το διαφορετικό φαίνεται ότι προκαλεί άγχος σε μια ομάδα. Έτσι τον αποκαλούν "σπασίκλα", "φύτουλ", "φλώρο" ή "cool", χωρίς να ξέρουν ακόμη τι τους γίνεται και τι τους φταίει. Κοροϊδεύουν απλά για να νιώσει ο άλλος ντροπιασμένος, επομένως λιγότερο δυνατός και ξεχωριστός. Όμως οι χαρακτηρισμοί αυτοί κρύβουν κόμπλεξ, βλακεία και ίσως κακή ανατροφή. Σε αυτή την περίπτωση ενθαρρύνουμε το παιδί θύμα να:

• μην το βάλει στα πόδια, γιατί έτσι θα κάνει τoυς άλλους να νιώθουν πιο δυνατοί.

• μην βάλει τα κλάματα, γιατί αυτό ακριβώς θέλουν αυτοί που κοροιδεύουν για να νιώθουν ότι τον εξουσιάζουν.

• μην ζητήσει τον λόγο της κοροϊδίας -είναι χαμένος κόπος, ούτε αυτοί άλλωστε τον γνωρίζουν.

Αντίθετα πρέπει να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να φερθεί με διπλωματία. Μερικές απλές εκφράσεις μπορούν να τερματίσουν τα παιδικά πειράγματα.

• «Η γνώμη σου δεν με ενδιαφέρει.»

• «Αγνοώ τι λες εσύ.»

• «Να κοίτας την δουλειά σου.»

Οδηγίες Αναζήτησης της Αιτίας

Μία βασική ερώτηση που πρέπει να θέσουν οι γονείς στο ίδιο το παιδί που δέχεται τα πειράγματα είναι: γιατί προσελκύει το ενδιαφέρον κάποιων να τον ονομάσουν σπασίκλα, φύτουλα, ή φλώρο; Για ποιο λόγο συγκεντρώνει τα βλέμματα των υπολοίπων πάνω του; Μήπως οι γονείς πρέπει να αναζητήσουν τις βαθύτερες αιτίες που το παιδί τους παίρνει τη θέση του θύματος από τα ατυχή πειράγματα των συμμαθητών του; Μερικές απλές και σημαντικές οδηγίες που πρέπει να του δώσουν είναι:

• «Μην κάνεις τον έξυπνο.»

• «Μην επιδεικνύεις τις γνώσεις σου ή τα παιχνίδια σου, επιδιώκοντας τον θαυμασμό από τους άλλους.»

• «Μην παίρνεις όλα τα πειράγματα στα σοβαρά.»

• «Μην παραπονιέσαι συνέχεια.»

Και θα τελειώσω με μια ρήση του Κομφούκιου, που σας προτείνω να υιοθετήσετε:

• Μην ανησυχείς αν οι άλλοι δεν σε καταλαβαίνουν. Να ανησυχείς όταν εσύ δεν καταλαβαίνεις τους άλλους!

 

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v